Yeni Yıla Girmeden Başladığım Kitap ve Kendime Notlar

 İlber Ortaylı'nın "Bir Ömür Nasıl Yaşanır?" isimli kitabını okumaya başladım. Tam da yeni yıla girmeden ve 2020'nin son saatlerinde. Kitap okuma meselesini uzun süredir aklımda kurcalıyordum, bir ara çok iyi başladığım ve alışkanlık haline getirdiğim "okuma" meselesini tekrar yeni yılın arifesinde gündemime alıp eyleme koyuluyorum.

Düzenli olarak okumalıyım, okumalıyız. Bu işin peşini hayatım boyunca bırakmadım ve mücadele etmeye devam edeceğim. Hep kitapları sevdim, hep okumak istedim. Dönem dönem alışkanlık kazandım, dönem dönem sadece kitap satın alıp raflarımı okumadığım kitaplarla doldurdum. Ama kitapları ve okumayı hep sevdim. Neyse çok acıklı bir yere doğru gidiyor bu yazım.

Yeni yılla beraber, hatta ondan bir gün öncesinde tekrar "düzenli", "disiplinli" ve "Israrla" okumalarıma devam etmek istiyorum. Okumadığım zaman hep geriye gittiğimi ya da yerimde saydığımı hissediyorum. Bu nedenle zihnimi, ruhumu hep taze tutabilmek ve gelişimimi sürdürebilmek için okumaya başlıyorum.

Bu arada daha önce kazandığım bir alışkanlık var. Not tutma, liste tutma gibi şeyler. Uzun bir süredir okuduğum kitaplarda altını çizdiğim veya altını çizmeye değer şeyleri bir defterde toparlıyorum. Daha doğrusu oraya not alıyorum. Kitap özeti gibi düşünebilirsiniz. İzlediğim filmleri ve dizileri dijital bir listede tutup kendim puan veriyorum, proje ve hayallerim için bir defter tutuyorum. Okuduğum kitapların bir listesi için de bir defterim var. Hatta bu listeyi dijitalde de tutmam iyi olabilir, şimdi aklıma geldi. Sadece okuduğum kitapların listesi. Buna benzer bir iki tane daha defterim var. Gerçekten bazen açıp kitaplardan aldığım notlara baktığımda bir sürü şeyi hızlıca tekrar etmiş oluyorum ve bu da çok faydalı oluyor.

Daha sağlıklı ve huzurlu bir yıl olsun. Yeni yılda daha çok gezelim, daha çok öğrenelim ve daha fazla okuyalım. Görüşmek üzere.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaşadım Demek İçin Ne Yapmalı? - Büşra Sanay | Kitap Yorumu | Kitapta Derinleşmek

Kişisel Ağaç Dikme Hedefim: 1000 Tane Fidan Dikmek İstiyorum

Fareler ve İnsanlar Üzerine